Hoe zorg je ervoor dat een webshopbezoeker overgaat tot een aankoop en later terugkeert voor de volgende bestelling? Alles hangt af van hoe de bezoeker jouw webshop ervaart tijdens én na het shoppen. Een klantvriendelijke webshop geeft bezoeker een positief gevoel, waardoor ze sneller overgaan tot een aankoop én terugkeren. Maar hoe maak je jouw shoppende klant blij? Hieronder vind je diverse tips!
De online klant is gewend dat je tegenwoordig gewoon gratis te kunnen retourneren binnen 30 dagen. Webshops die deze service niet aanbieden kunnen op weinig sympathie rekenen.
Toon of het product voorradig is op de product detailpagina, niet bij de checkout. Creëer een gevoel van urgentie door beperkte voorradigheid te communiceren.
Hieronder zie je netjes aangegeven hoeveel stuks er voorradig zijn.
Hoe sneller de betaling gebeurt, hoe beter.
Hoe?
Geduld is een schone zaak, maar dat geldt niet voor websitebezoekers. Als een webpagina te traag inlaadt zal die een andere webshop raadplegen. Test hier de snelheid van je website.
Niet tevreden met de huidige snelheid, contact mij en ik zal je website sneller maken zodat jouw klanten weer blij worden 🙂
Heeft je bezoeker een bestelling geplaatst? Bezorg hem dan een duidelijke bevestigingsmail met een overzicht van alle bestelde producten, de levertermijn en de goed ontvangen betaling.
Voorzie daarnaast een track & trace code in de mail die werkt.
Dit zorgt er ook voor dat de klant niet zelf contact hoeft op te nemen met jouw webshop en dit scheelt de klantenservice tijd.
Online reviews hebben een grote invloed op de aankoopbeslissing van je bezoeker. Het verzamelen en tonen van die reviews helpt enerzijds je klant het juiste product te kiezen, maar geeft anderzijds ook vertrouwen voor wie de eerste keer je webshop bezoekt. Zorg dat de mogelijkheid aanwezig is om via je website reviews in te dienen, anders lijkt het alsof de mooiste reviews geselecteerd zijn door de websitebeheerder.
Dit schept vertrouwen!
Communiceer de levertijd en verzendkosten voordat ze een product in de bestelwagen neer zetten.
Je kan deze vermelden via een banner op je website onder de navigatie of meteen bij het product.
Vermijd hierdoor misleidende informatie. Als je eerst vermeldt dat levering gratis is en de shopper merkt nadien bij de checkout dat er minimum aan 50 euro moet besteld worden voordat de verzendiing gratis doorgaat, zorgt dit voor frustratie. Beperk daarnaast de verzendkosten tot het hoogst nodige en vermijd een te lange leveringstermijn.
"Ik heb van mijn hobby een baan gemaakt. Als een SEO-liefhebber en specialist in Google-Ads help ik bedrijven te groeien door middel van data-gedreven online marketing."
Wij nemen contact met je op om alle mogelijkheden te bespreken. Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste diensten en oplossingen.
Stel je vraag direct via WhatsApp!